2013. augusztus 16., péntek

Túrótorták: egyszerűen, finomat, sokfélét

banános túrótorta
A gyümölcsös joghurtkocka mellett a túrótorta a másik olyan nagy kedvencem, amit sosem ettem túl gyakran, valamiért nem tartozott egyik sem a családi vendégségek megszokott elemei közé. Na, majd én elindítok egy ilyen hagyományt. :) Néhány kísérletbe beletelt, mire kitapasztaltam, hogyan készíthető el a számunkra ideális túrótorta, és csak azután kezdtem igazán kísérletezgetni, hogy milyen lehet különféle gyümölcsökkel ízesítve. Így lett barackos-fehércsokis, banános-tejcsokis (az új banános Túró Rudi adta az ötletet, így kicsit nagyobb tételben reprodukálható az az ízvilág :D)… És lenne még ötletem, hogy mivel próbáljam ki, meg is fogom valósítani mindet, a nagy melegben egyébként is olyan jól esnek ezek a hűtőből kikapott édességek. :)

Hozzávalók a tortaalaphoz:

  • 20 dkg margarin
  • 30 dkg darált keksz
  • 1,6 dl tej

Hozzávalók a krémhez:

  • 500 túró
  • 450 g joghurt
  • néhány evőkanál tejszín (esetemben 3 evőkanál habporból és 0,8 dl tejből felverve)
  • 1 csomag zselatin
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 6 evőkanál cukor
  • gyümölcs:
    • barackoshoz: apróra vágott barackkonzerv (1 dl-t a levéből is keverhetünk a túrókrémhez)
    • banánoshoz: 4 banán pépesre törve

Csoki a tetejére:

  • 100 g tej- vagy fehércsokoládé kevés vízben folyékonyra olvasztva


barackos-fehércsokis túrótorta

Elkészítés:

  1. A túrót elkeverjük a joghurttal, cukrokkal és a zselatinnal. Majd az egészet lassú kevergetés mellett forrásig melegítjük (de nem forraljuk!).
  2. Ezután kihűtjük, belekeverjük a tejszínt és a gyümölcsöt.
  3. Amíg a túrókrém hűl, elkészíthetjük a tortaalapot: megolvasztjuk a margarint, majd a keksszel és a tejjel jól elkeverjük. A kapott masszát egy tepsi/tortaforma aljára nyomkodjuk.
  4. A tortaalapra ráöntjük a krémet, majd hűtőbe tesszük szilárdulni. Hamarosan leönthetjük csokival is – én meg szoktam várni ehhez, hogy a túrókrém megdermedjen, hogy ne folyjanak össze.
  5. Néhány óra hűtés után már szeletelhető is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése