2013. május 16., csütörtök

Kakaós-mandulás cookie


Az eddigi kedvenc keksz alaptésztám felhasználásával készült ez a keksz is, alapötlete annyi, hogy imádom a mandulát, hát még ha csokival is párosítom. :D Ugyanaz a tésztája, mint a fehércsokis-vörös áfonyás kekszemnek, csak most picit másképp ízesítettem. A mandulát nagy darabokban hagytam, kiindulva abból, hogy az egészmogyorós csokit is mennyivel jobban szeretem, mint a törtmogyorósat. Nálunk hasonló sikereket aratott, mind elődje. :)

Hozzávalók:

  • 30 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliacukor
  • 1 tojás
  • 35 dkg liszt
  • 5 dkg kakaó
  • fél csomag sütőpor
  • 100 g tejcsoki
  • egész mandulák félbe vágva (kb. 150 g)

Elkészítés:

(Nagyjából a fehércsokis-vörös áfonyáskeksz receptjének bemásolása, kevés változtatással.)
  1. A puha margarint habosra keverjük a cukorral, vaníliacukorral és a tojással.
  2. A lisztet elvegyítjük a sütőporral, kakaóporral és egy csipet sóval, majd a krémhez keverjük.
  3. A csokit nagyobb darabokra vágjuk (én 2-3 felé vágtam egy kockát), majd a csokidarabkákat és a félbe vágott mandulákat is jól beledolgozzuk a masszába.
  4. Sütőpapírral kibélelünk egy tepsit, és a masszából kiskanál segítségével halmokat teszünk rá. Minél melegebben kevertük bele a margarint, annál képlékenyebb a massza, annál jobban szét fog terülni, ezt vegyük figyelembe. (Én ezúttal nem hagytam túlságosan sokat hűlni a margarint, mivel vékonyabb, ropogósabb kekszeket szerettem volna).
  5. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük. Amikor pirulni kezd a széle, akkor van kész. Miután kivettük a sütőből, kb. 10 percig hűlni hagyjuk, ezalatt megkeményedik annyira, hogy szépen ki tudjuk szedegetni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése