2013. február 26., kedd

Különleges kávés-túrókrémes muffin

Felbuzdulva az előző, citromos túróval töltött puncsos muffinom sikerén, készítettem valami hasonlót, kissé megváltoztatva az ízvilágot. Hihetetlen kreativitással lerövidítettem az új alkotás nevét („kávés muffin tejszínes-mogyorós túrókrémmel és csokival”) a címben szereplőre. :P :) Az eredeti, hosszabb névből azonban körülbelül ki is derül, milyen ízek dominálnak ebben a muffinban. Kávés muffint már régóta szerettem volna sütni, mivel bár a kávét magát nem szeretem, a kávés vagy cappucinós ízű süteményekért odavagyok. Az előző muffin készítésekor pedig a túrókrémes töltelékről rögtön eszembe jutott, hogy a túrótöltelék a kávés ízű muffinhoz is passzolna. Persze, nem a citromos túró, hanem inkább a sima, vagy esetleg kicsit tejszínnel feldobva… Kapóra jött, hogy a boltban az aromák között felfigyeltem a tejszínes mogyoró aromára. Így úgy érzem, csaltam egy kicsit, viszont nagyon könnyen istenien finom túrókrémet hoztam össze. Ennyi a háttértörténetről, jöjjön a recept, ami igen hasonló az előző receptemhez, csak néhány hozzávaló lett kicserélve.


Hozzávalók (kb. 28 darabhoz):

Túrókrémhez:

  • 250 g túró
  • 3 evőkanál tejszínes mogyoró aroma
  • 4 púpos kiskanál porcukor

Muffintésztához:

  • 20 dkg liszt
  • 2-3 evőkanál kávépor (én Tschibo őrölt, pörkölt kávét használtam, 2 evőkanállal tettem bele, ami enyhe kávés aromát ad a sütinek, aki intenzívebb ízre vágyik, 3 evőkanállal is tehet)
  • fél csomag sütőpor
  • fél kiskanál szódabikarbóna
  • 1 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 dl olaj
  • 3 dl natúr joghurt
  • kb. 100 g tejcsoki

Elkészítés:

a kész túrókrém
  1. Túrókrém elkészítése: a túrót összetörjük, jól elkeverjük benne a cukrot és az aromát. Így világosbarna krémet kapunk.
  2. Egy másik tálban felverjük a tojást, majd hozzáadjuk a cukrot, olajat és a joghurtot is.
  3. Szintén külön tálban összekeverjük a lisztet, kávét, sütőport, szódabikarbónát.
  4. A tojásos-joghurtos masszához hozzáadjuk a lisztes keveréket, kanállal jól összekavarjuk.
  5. A muffinformák alját vékonyan befedjük a masszával, erre jön egy-egy kiskanál túrókrém, amit szintén a masszával fedünk be. Kb. háromnegyedig töltsük csak a formákat, mert sütés közben dagad.
  6. Végül mindegyik muffin tetejébe fél vagy egy kocka csokit szúrunk. Ez a lépés akár el is hagyható, de én nagyon szeretem a csokit, kevés sütemény van, amibe nem kerül belőle. Ha eléggé belenyomjuk a muffin közepébe, akkor lágy krémmé olvad a csoki a sütés végére. Némelyikbe étcsokit tettem, csak úgy próbaképpen, de nekem tejcsokival jobban tetszett, a kávés tésztát inkább édesíteni kell. :)
  7. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük.
még egy réteg a tetejére, majd csokikocka bele, és irány a sütő!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése